בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

מעמד הר סיני

לכל השאלות בענייני אמונה
ט״ז באייר ה׳תשפ״ד | שם השולח: שלמה

שלום לכבוד הרבנים החשובים
רציתי לשאול האם יש הוכחות על מסירת התורה מדור דור ממשה רבינו עד ימינו אנו? ואם כן איפה ניתן להוכיח את זה?
והאם מעמד הר סיני מובא בנביאים?
ומה הכוונה של עזרא שאמר שמצא את ספר דברים איפה הוא היה עד אז?
ולמה הוא מספר לעם על מצות סוכה אם היה להם את התורה שבכתב כמובן?
והאם יש מ”מ כזה אצל האבן עזרא שעזרא סופר הוסיף משהו בתורה שבכתב?
ישר כח

תגובה אחת על “מעמד הר סיני”

  1. שלום,

    כדאי להסתכל בספר שכתבנו מחפשים את האמת (אפשר להוריד אותו מהאתר) בפרק ״מגלים את התורה״, שם כתבנו על זה באריכות.
    בסיכום קצר, המסורת היא ההוכחה החזקה ביותר שיכולה להיות. כי גם אם יהיו דברים כתובים או ממצאים שונים, תמיד אפשר לזייף כאלו או להמציא. אבל ההיסטוריה החזקה ביותר (לאו דווקא שלנו, אלא בכלל היסטוריה של העולם) היא דווקא זו שעברה במסורת לעיני כולם וכולם מכירים אותה. ולמשל אם נמצא ספר עתיק שאומר שהיה איזה עם קדום של אנשים שדיברו עם רוחות, ואפילו שנמצא ממצאים שונים והוכחות, זה עדיין לא אומר שום דבר. אבל מצד שני אף אחד לא יכול להתווכח עם זה שהיו פעם אינדיאנים באמריקה ואז עברו מאירופה לגור שם, או שהיו פעם פילוסופים שונים, או שהיתה מעצמה בשם יוון וכו׳. למרות שזה היה לפני המון זמן ואף אחד מאיתנו לא היה חי אז, אבל מכל מקום זו מסורת ברורה שקיבלנו. וכך גם קיבלנו מסורת ברורה על כך שאנו יהודים, שאנו צאצאים לעם ישראל, וכן קיבלנו מסורת על ההיסטוריה של אבותינו. ספר התורה הוא לא העיקר, כי אם היה לנו ספר תורה בלי מסורת, לא הייתה לו משמעות. העיקר הגדול זה המסורת שעברה בעל פה. כדאי לעיין בספר, שם זה מובא ממש לפרטים עם הרבה הסברים וראיות.
    וכך לגבי המובא בנביאים, היו תקופות מסוימות בהן היו מלכים רשעים והיו עובדים עבודה זרה וכו׳, ועזבו את התורה. אבל יחד עם זאת, אף פעם לא היה ניתוק מוחלט. תמיד היו נביאים וצדיקים שעסקו בתורה, וכן התלמידים שלהם ועוד רבים מהעם שכן הלכו בדרך. ורק שהרבה מן העם סטו מן הדרך. וכמו שמצינו במשך הגלות, שהיו הרבה גזרות שמד והרבה עזבו את הדרך או שחיו כיהודים בסתר בלי תורה ומצוות בגלוי, אבל אף פעם לא היה ניתוק מוחלט שהתורה תשתכח לחלוטין. אז גם לתקופות קצרות שלא היה את ספר התורה עצמו בגלוי, מכל מקום המסורת המשיכה בוודאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים