פיטום הקטורת – פרשת קרח
לאחר שקרח ועדתו נבלעו באדמה, עם ישראל התלוננו על משה ואהרן, מה שהביא למגפה קשה בעם. משה אמר לאהרן לכפר על העם בעזרת הקטורת, ובאמת רואים שהדבר הועיל ומיד לאחר מכן המגפה נעצרה.
סוד הקטורת הוא סוד נשגב שקיבל משה רבינו ממלאך המוות בעצמו. כאשר משה עלה לשמיים לקבל את התורה נתנו לו המלאכים מתנות. כשהגיע תור מלאך המוות, הוא נתן לו במתנה את סוד מעשה הקטורת. שכאשר מקטירים קטורת, מלאך המוות לא יכול להזיק.
ובאמת כל זה אמנם מדובר על הקטורת שהקטירו בבית המקדש, אבל הזהר הקדוש מגלה לנו שגם היום כאשר אנו קוראים את פרשת הקטורת בכוונה רבה ובהתעוררות הלב, אפשר לסלק את המוות ואת הדינים הקשים.
יוצא שאמירת פיטום הקטורת בכוונה מסלקת את המוות, עוצרת מגפות, מלחמות ושאר דינים קשים, מועילה לרפואה, ומביאה על האדם חסדים, שפע וישועות גדולות. המקטרגים בשמיים לא יכולים להזיק, אלא רק להועיל לאדם.
אלא שכעת נשאלת השאלה, אם באמת כל הסגולות הנהדרות האלו מצויות בתוך פרשת הקטורת, אז איך יתכן שאנו אומרים את סדר פיטום הקטורת שלש פעמים ביום, פעמים בתפילת שחרית ופעם אחת במנחה, ובכל זאת לא ראינו שהמציאות השתנתה הרבה, שישועות גדולות הופיעו או שהחולי והמוות נעלמו מהעולם?
התשובה לכך היא שבוודאי שהדבר פועל, אך רק במידה מסוימת בהתאם למה שהשקענו. אם אדם קורא את פיטום הקטורת במרוצה כדי לסיים את התפילה מהר, אז הדבר יועיל רק מעט. אדם שקורא את הדברים בנחת מילה במילה יוכל להועיל קצת יותר. אדם שיבין מה שהוא קורא יוכל להועיל עוד יותר. אדם שיצליח לכוון במלים ולומר את הדברים מתוך רגש עז יוכל להועיל עוד יותר ואדם שיוציא את כל הסודות שגנוזים בכל אות ואות יביא לשינוי עצום ולתועלת מרובה לאין שיעור.
הכוונה של האדם היא חלק משמעותי ביותר בתהליך. ככל שנלמד יותר ונבין יותר את סדר פיטום הקטורת, כך נוכל להתרכז ולחשוב על הדברים כשנקרא את זה, וממילא נוכל לכוון יותר ולהשיג יותר. זהו כלי חזק ורב עצמה שקיבלנו במתנה, וכדאי להשתמש בו ולזכות בכל הישועות הנצרכות לנו ולכל עם ישראל.
ומכאן נוכל להשליך את הדברים גם למקומות אחרים. שפעמים רבות ישנן סגולות שונות בלימוד של דברים שונים. ובאמת הלימוד עצמו בוודאי מקשר אותנו למקומות נפלאים ועוזר כשלעצמו. אלא שהכול לפי מידת הכוונה שלנו בעניין. שדבר הנעשה באופן סתמי מועיל קצת, אבל ככל שהכוונה מרובה יותר, כך הדבר חזק יותר.
וכך בעצם הדבר פועל בכל מקום. הן בלימוד התורה והן בקיום המצוות. שפעמים רבות אנשים מחכים להרגיש משהו, אבל קשה להם להתחבר. הם מתפללים ולא רואים ישועות, לומדים ולא מצליחים להתחבר ללימוד, מקיימים מצוות אבל לא מרגישים אלוקות, וכך פועלים בעניינים שונים בלי להרגיש.
אלא שהרגש נובע מתוך מידת החיבור שאנו יוצרים. שאם אדם מתפלל למשל, אבל לא מרגיש שהוא מדבר עם השם, הוא משוכנע שהדברים שהוא מבקש לא יתקבלו, והוא אפילו חושב על החביתה שהוא הולך לאכול אחרי התפילה, אז מובן הדבר שהתפילה לא תעשה פירות רבים. אמנם כל תפילה היא חשובה ומועילה, אלא שזה לא דומה כלל לתפילה מתוך כוונה.
ואם יתפלל מעומק הלב, מילה במילה, ידמיין איך המלים יוצאות מפיו, יחשוב על כך שהוא עומד לפני השם יתברך ממש, ירגיש דבקות, ירעד מתוך אימת מלך שהוא עומד מולו, יתרגש ויאמר בדמעות את בקשותיו, אז בוודאי שאז הוא יהיה מחובר מאוד לעולמות העליונים ובוודאי שתפילתו תתקבל בצורה הרבה יותר טובה וחזקה.
השם יתברך יזכה אותנו להתפלל, ללמוד, לקיים מצוות ולעשות כל מה שצריך לעבודתו יתברך, מתוך כוונה שלמה וחיבור גדול, שיפעלו ישועות עבורנו ועבור כל ישראל.
לתועלת הציבור, הוספנו וידאו עם ביאור על המלים שקוראים בתפילות על פיטום הקטורת:
ברכה ושלום , אני אמנם אישה שמתפללת כל בוקר וגם אומרת את פיטום הקטורת ואני ידעתי שהיא תפילה חשובה אבל כעת לאחר כל מה שקראתי אולי יש מקום להכניס כאן באתר פירוש מפורש שנוכל להבין כמו שצריך ובלב שלם את כל הנאמר בפרשה זו .
שלום,
זה בהחלט דבר נחוץ.
בלי נדר, אשתדל בהמשך לכתוב פירוש פשוט להבנה יחסית שיסביר את מה שאנו קוראים.
תודה רבה, השם יברך אתכם בכל טוב.